טיול קטן לסתיו: מסיק זיתים

באחת משבתות אוקטובר (שעבר) הלכנו למסוק זיתים במשק דגני – כרם זיתים פרטי בכרמי יוסף של משפחה מקסימה שאני מכירה. הגענו לרעיון המסיק דרך מודעה שהתפרסמה בפייסבוק שקוראת למעוניינים לבוא ולעזור במסיק.

זה היה יום חם מאוד (בכל זאת – אוקטובר) ובנוסף, מהר מאוד גילינו שזו עבודה לא קלה בכלל. המסיק הידני נעשה ב"שיטת ניעור", בה בעזרת מגרפות קטנות "מסרקים" את ענפי העץ עד שכל הזיתים נופלים על הקרקע. את האדמה שמתחת לעץ מכסים מבעוד מועד ביריעת ניילון גדולה כדי להקל על איסוף הזיתים לאחר שנפלו מהעץ. אנחנו עבדנו כמעט שעה על עץ אחד! (והיינו ארבעה מבוגרים, כולל צלמת שחמקה מהעבודה, שלושה ילדים מתחת לגיל ארבע וחצי ותינוקת אחת במנשא. ובכל זאת. שעה!)

אבל זאת היתה חוויה נהדרת!

כולנו נהננו באותו היום, ועד עכשיו אנחנו נהנים מפרי עמלנו.

מסיק משק דגני

השנה אני מקווה שנהיה אפקטיביים יותר…

כמה פרטים טכניים על המסיק ומשק דגני: נטע דגני מספרת:משק דגני "אנחנו מוסקים בין אוקטובר לדצמבר – מאוד תלוי בהבשלה. יש לנו זן נבאלי מוחסן ולא הסורי הרגיל (שמבשיל בדרך כלל מאוחר יותר). את הזיתים מעבירים עוד באותו לילה לבית הבד כי ככל שעושים את השמן מוקדם יותר לאחר המסיק האיכות טובה יותר. אנחנו לא משקים. יש לנו מי תהום גבוהים (לא סתם בתל גזר יש מערכת מים עתיקה). הכי הרבה שהצלחנו למסוק יחד עם חברים ומשפחה (הרבה אנשים) ביום אחד היה 1100 ק"ג. ביום האחרון של המסיק לקחנו ארבעה פועלים והם מסקו ביום אחד 1700 ק"ג. הזיתים ושמן הזית שלנו כמובן אורגאניים."

ליצירת קשר: דף הבית של משק דגני בפייסבוק, דף הפייסבוק של נטע דגני.

6 מחשבות על “טיול קטן לסתיו: מסיק זיתים

אין כמו תגובות לשמח לבב בלוגרית, יאללה, תחלקו איתי (: