סדנת צילום באיטליה

"בואי ניסע לסדנת צילום באיטליה" אמרתי לחברתי רוטב בוקר אחד, לפני כמעט ארבעה שבועות. "אוכל. צילום. איטליה." לא הייתי צריכה להגיד יותר. "תני לי לחשוב על זה רגע". היא ענתה. פחות מחמש דקות אחר כך קיבלתי הודעה בוואטסאפ: "יאללה!". היה כתוב בה. וככה התחילה ההרפתקה שלנו באגם קומו, איטליה.

אני עוקבת אחרי אפרת לוזנוב והבלוג המהמם שלה  My Lovely Mess בערך מאז שנכנסתי לעולם הבלוגים (זמן קצר אך איכותי). כשאפרת ושרון – הלוא היא שרון גור מהבלוג המשגע Pasta Every Day  – החליטו לחבור לסדנת צילום-אוכל-איטליה משותפת בוילה המשופצת של שרון ופייטרו בקוליקו איטליה… לא היתה ברירה אלא לנסוע.

זאת אומרת… לא הייתי חושבת על זה בכלל אלמלא נועה חברתי (שהלהיבה אותי ואז פרשה פתאום בתואנות של הנקה), אבל מרגע שההתלהבות ניצתה, כבר הייתי חייבת לנסוע. להספיק עוד איטליה אחת לפני ונקובר. לעשות משהו בשביל עצמי. להפרד כמו שצריך מרוטב. לבלות זמן איכות ביחד. פשוט – לנסוע לשם.

היה קצת קשה להחליט לבלוע את האגו ולהגיע (בכל זאת, אני מכירה את אפרת מהמחלקה לצילום ב"בצלאל", היא למדה שנתיים מעלי), אבל פשוט החלטתי שאגו זה מיותר, ושאין מה להילחם. הוא פשוט לא עולה איתי למטוס. אני באה להנות ויהי מה!סדנת צילום באיטליה

סדנת צילום באיטליהוכך היה. שלושה ימים מרגשים, מעניינים, מסעירים, מלמדים, ומאוד מאוד מאוד טעימים. הגענו שמונה בנות שבאו ללמוד ולחוות ולהנות. שמונה נשים בגילאים שונים, מרקעים שונים, חלקן צלמות חובבות, קרמיקאית, אחת כבר עשתה סדנת צילום של אפרת בבולגריה, אחת קנתה את המצלמה הראשונה שלה שבוע לפניכן, רוטב שלמדה איתי צילום בבצלאל ומצלמת מדהים אך שונאת "משימות צילומיות", ואני. צלמת. היה לי קצת מוזר להסביר להן (ולעצמי) למה באתי. אבל כל כך טוב שבאתי.סדנת צילום באיטליהכשהגענו לבית ברחוב וילאטקו בעיירה קוליקו, על אגם קומו, חיכו לנו אפרת ושרון בחיוכים ובזרועות פתוחות. מיד הוזמנו להרים כוסית לכבוד הסדנה ונכנסנו לבית. הבית עוצר נשימה. הוא גדול, מלא חדרים שונים, בשלבים שונים של שיפוץ. כולו בהיר, מזמין, מסקרן. החדרים מרוהטים בעדינות ובטעם משובח, הכל נקי נקי – גם באמת נקי ומסודר, וגם נקי בעיניים. החדרים מאובזרים במינימליזם מוקפד, אך לא מתנשא ו"מעוצב" אלא ביתי ומזמין. ממש כמו בעלי הבית: שרון ופייטרו בעלי הטעם הטוב, שמיד נותנים הרגשה נעימה ומשפחתית, ומזמינים להכנס אל ביתם.סדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליהשרון ופייטרו אירחו אותנו במשך שלושת הימים הללו ברוחב לב ונדיבות, ועבדו ללא לאות כדי להאכיל אותנו בכל הטוב של הארץ הזו, ולפנק אותנו בכל טוב ליבם. מלבד שלוש ארוחות ביום המשלבות בשרים משובחים, גבינות נהדרות, וירקות העונה – הם בישלו ואפו ורקחו עבורינו את המעדנים הנפלאים ביותר שיכולנו לחלום עליהם. כל ארוחה לוותה ביין טוב, מני מנות, תבשילים, ומאפים וכמובן – קינוח מעשה ידיה של שרון. לא הפסקנו להתמוגג…סדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליה

סדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליהובין אוכל ונוף ואיטליה – למדנו. אפרת הכינה לנו מערך שיעורים מגוון ומעניין, מלווה בדוגמאות חיות ובדוגמאות של תמונות מהממות מהבלוג שלה עצמה. אפרת, באמביציה שאי אפשר שלא להעריץ, ובכישרון רב ובסבלנות – פשוט מלמדת צילום. וגם אותי – שאני לא צריכה "ללמוד" צילום, היא סחפה בהתלהבות האינסופית שלה. מלבד היותה מורה מצויינת שמסבירה בסבלנות גם מושגי יסוד וגם קומפוזיציות מורכבות, היא משקיעה ומדגימה ולא חוסכת בטיפים. בשלושת הימים האלה היא חלקה איתנו את סודות הצילום שלה, את סדר העבודה שלה, ענתה לכל שאלה ופירטה דברים גדולים כקטנים.סדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליהאפרת ושרון מילאו לנו את שלושת הימים בשלל הפתעות ופינוקים. לפני כל ארוחה נשלפו המצלמות וכולנו התחלנו להקליק. כל קינוח הפך להזדמנות לחגיגת צילומים. אפרת לימדה על קומפוזיציה, וצמצם, וסטיילינג, וצילום אוכל, וצילום פורטרט בתאורות שונות, ועומק שדה, ועיבוד תמונה. צילמנו בבית, וגם בחוץ, וליד האגם. וכיוון שכולן היו כל כך נחמדות, פשוט פטפטנו וצילמנו כל הזמן… עשר נשים שהגיעו מכל העולם כדי להנות ולצלם. מה צריך יותר?סדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליהשרון הזמינה את השכנה שלה, שהכינה עבורינו רביולי בסדנת בישול קצרה ומתועדת היטב. כולנו היינו מהופנטות לידיים המיומנות שלשו ורידדו והכינו לנו מעדנים. חמותה האיטלקיה של שרון אירחה אותנו בגינה שלה ל"מסיבת תה", ואפרת הדגימה לנו כל מני סוגי צילומים. שף איטלקי צעיר (ולא ערום) בישל לנו ריזוטו אספרגוס מדהים, בזמן שאנחנו נכנסנו ויצאנו מהמטבח, מצלמות ומריחות. חמותה של שרון הזמינה אותנו לארוחה נהדרת בבית שלה. ומאיה המתוקה (התינוקת של שרון ופייטרו) באה לבקר כמה פעמים בכל יום (ולתת לנו הזדמנות לצלם גם אותה, כמובן).סדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליה

סדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליהעשר נשים ישראליות, שחיות בישראל, בולגריה, איטליה וגאנה (ותכף קנדה) מצלמות, מפטפטות, אוכלות טוב, אורגות על ענף (אפרת לימדה אותנו אלא מי), וכל זה בבית מקסים על שפת אגם קומו.

אז תודה לכן איילת, אנסטסיה, דסי, הדר, גליה וסיגי הקרמיקאית המוכשרת, על חברה נעימה, מעשירה ומפרגנת. תודה אפרת על ההתלהבות, האירגון, המאמץ, התמיכה, הרעיונות, הלימוד…. תודה על הסדנה הזאת. תודה שרון על האירוח, האווירה הנעימה, רוחב הלב ועל מי שאת: חייכנית, רגועה, מרגיעה. ותודה רוטב (רותם מזרחי) על הכל. איזה כיף שבאת איתי! זה לא היה אותו הדבר בלעדייך (האמת שזה לא היה בכלל…)

תודה על שלושה ימים שהקפיצו לי את הדופק ומילאו לי את הראש ואת הלב, מעכשיו ועד בכלל.סדנת צילום באיטליהסדנת צילום באיטליה

לבלוג של אפרת לוזנוב my Lovely Mess לבלוג של שרון גור Pasta Every Day

12 מחשבות על “סדנת צילום באיטליה

    1. את חייבת! ועוד בתור ספונסרית (:
      אבל באמת – את חייבת. זה אחד הדברים הטובים שעשיתי עבור עצמי לאחרונה. את יודעת, כמו שרונית אומרת… אחד הדברים שאת חייבת עבור העסק שלך – להשקיע בבעלת העסק.

      אהבתי

  1. אוי גליתי, איך אפשר שלא לנסוע. עשית לי חשק גם. בעיקר לאכול, אגב.
    ואיפה צילום אחד שלך גם??
    כתבת וצילמת מקסים, אפילו יותר מהרגיל.

    אהבתי

    1. תודה רונית, את רואה? מישהי לי דה אותי שמותר וזו הוצאה לגיטימית להשקיע בעצמי מקצועית. (שזה כמובן היה רק התירוץ..) באמת ניסיתי ליישם בצילום ובבחירת התמונות את מה שלמדתי.
      ולגבי תמונה של עצמי: בבלוג למעלה משמאל זה צילום שלי שצילמה רותם בקוליקו. כל כך מוצלח שהפך לתמונת הפרופיל

      אהבתי

  2. ווואו!!! פשוט מדהים, איזו חוויה. בשבוע הבא אני אצל שרון ביחידת האירוח למשך 4 ימים ואני מתרגשת כל כך!

    אהבתי

  3. הי גלית אהבתי מאד כל מה שאת כותבת ומראה בתמונות בכישרון רב. אני מתפאלת מהמילה פלא ממך. אני מאחלת לך נסיעה קלה לקנדה והנאה רבה משהותך שם ואם תמשיכי לכתוב ולצלם אמשיך לעקוב אחריך ולהתעדכן. הגענו לכאן שהורים לומדים מילדיהם. באהבה רבה שרה רובינזון חברה של אמא וגם שלך.

    אהבתי

  4. איך פספסתי את הפוסט הזה? כתוב כל כך מקסים ושובה לב. והתמונות נפלאות, טוב זו לא חוכמה ועדיין….ובעיקר, עשית לי חשק לשהות בבית של שרון על האגם….

    אהבתי

אין כמו תגובות לשמח לבב בלוגרית, יאללה, תחלקו איתי (: