על ילדה ומצלמה

כמוני, כמו כל הדור הזה, כמו כולנו

גם עלמה אוהבת לצלם. במשך חודשים ידענו מה תהיה המתנה המושלמת עבורה: מצלמה!

ליומולדת 5 קנינו לעלמה מצלמה.

זו היתה התגובה שלה:מצלמה

ביום הראשון היא צילמה וצילמה וצילמה וצילמה.

וגם אני התרגשתי איתה. איזה דבר זה! מצלמה! מכשיר קסום שקולט רגשות, שומר רגעים, משאיר מזכרת מפרטים קטנים.מצלמה על ילדה ומצלמה

על ילדה ומצלמה

על ילדה ומצלמה
וזה מה שעלמיק צילמה:
צילום: עלמה
צילום: עלמה

זו מצלמה פשוטה לתפעול, ש"עושה את העבודה", היא גם עמידה יחסית לנפילות, והשוס הגדול: היא עמידה למים! פרט זה פותח עולם שלם נוסף של המצאות ובילויים עם המצלמה: בבריכה, באמבטיה, לעבוד עלינו שהיא נפלה למים ושכולנו נבהלים (שיתוף פעולה וכישרון דרמטי מוסיפים לאפקט במקרה הזה).

על ילדה ומצלמה
צילום: עלמה

כשאנחנו יוצאים לטייל היא לוקחת איתה את המצלמה. היא רוצה לצלם, ורוצה גם שיצלמו אותה, כדי שיהיה לה לאחר כך, לראות.

היא מבלה זמן בלהסתכל בתמונות. יכולה לשבת לה בשקט ולראות מצגת שהמצלמה עושה, ולהתבונן שוב ושוב במה שהיא צילמה. טוב, האמת שזה מוכר לי.

מצלמת את מה שמעניין אותה

היא גם פיתחה לה מנהג כזה, בחודשים האחרונים, לצלם את עצמה בוידאו מספרת מה היא עושה ומה היא רואה. סרטון דוקומנטרי מקוריין על ידי ילדה בת חמש, בסגנון " הנה אנחנו כאן, נסענו לטייל בקפילנו. זאת תמר, יורד גשם אז היא לא רוצה להוריד את הכובע. תכף נעלה על הגשר הזה", כאלה.

מצלמה
לחוות דרך המסך

על ילדה ומצלמה על ילדה ומצלמה על ילדה ומצלמה

על ילדה ומצלמה
מביימת את תמר
מצלמה
שלושה דורות של צלמים
ככה שומרים שהמצלמה לא תיפול למטה מהגשר. קפילנו.

כבת של צלמת היא מתעקשת "לסחוב" איתה את המצלמה בכל הזדמנות (בתיק צילום שלי), וחשוב לה מאוד להנציח את הרגעים שנראים בעיניה חשובים. כדי להתגבר על המגבלות הטכניות (יש למצלמה דיליי, והיא גם פחות חדה) לפעמים היא מבקשת שאני אצלם לה במצלמה שלה (למשל כשיצאנו לשיט לראות לויתנים, היא מאוד רצתה שיהיה לה לויתן מצולם במצלמה שלה, אבל היה צריך לצלם אותו בזמן הקצר כשיצא לשאוף אוויר).

אגב, מבחינתה עדיף שאני לא אפרוק את כרטיס הזיכרון למחשב, כי אז התמונות "נעלמות" לה והיא לא יכולה לצפות בהן שוב ושוב. במחשב הן כבר פחות מעניינות.

והתמונות שהיא מצלמת?! קסם. רגישות וסבלנות ופרטים שרואים רק בעיניים פקוחות וסקרניות כשלה.

על ילדה ומצלמה
צילום: עלמה
על ילדה ומצלמה
צילום: עלמה
על ילדה ומצלמה
צילום: עלמה
על ילדה ומצלמה
צילום עצמי: עלמה
על ילדה ומצלמה
צילום: עלמה
על ילדה ומצלמה
צילום: עלמה
על ילדה ומצלמה
צילום עצמי על סבתא: עלמה

הזמן האחרון קמה לה חברה נוספת לעניין. תמרול. עכשיו כשעלמה מצלמת גם תמר רוצה, אז היא מצלמת בטלפון שלי. חגיגת הבנות המצלמות בבית גדולה. כשנועם התינוק התארח אצלינו, מכל כיוון נשמעו "קליקים" של מצלמות… זה היה רגע שנע על הגבול בין מצחיק ל – "בננות! אני כאן! תשחקו איתי, אל תצלמו אותי!"

בשבוע שעבר יצאנו לצלם ניצנים בגינה שלנו, אני במצלמה שלי, עלמה בשלה ותמרול בטלפון. באיזשהו שלב תמר ביקשה מעלמה לצלם במצלמה שלה, "האמיתית". עלמה, כמו האחות המפרגנת שהיא, נתנה לה לצלם, לימדה אותה, והלכה איתה והציעה לה זוויות טובות לצילום.

"אמא", סיכמה עלמה, "תמר צריכה גם מצלמה, עכשיו."

ואסיים בכמה תמונות משני צידי המצלמה: מה ששתינו ראינו ולא יכולנו שלא לצלם:

 

וזו המצלמה ומחפשים המלצה: Nikon coolpix s33

14 מחשבות על “על ילדה ומצלמה

  1. במילה אחת – מקסים! בשתי מלים – מקסים ביותר! גם אני קניתי לנכדתי הקטנה יסמין (כמעט בת 3) מצלמה. לכשתגדל תהיה זו מצלמה אטומה למים. רעיון אדיר!

    אהבתי

    1. אני גם חושבת שזה מתאים בגיל מוקדם יותר. השבוע תמרול (3) צילמה בטלפון שלי תמונות כל כך מתוקות, מהזווית שלה ומתחומי העניין שלה. כולל את עצמה עומדת על המאזניים ונשקלת. תמונות נהדרות!

      Liked by 1 person

  2. איזה פוסט מקסים מקסים! כל כך נהניתי לראות את העולם מנקודת מבטה של עלמה. וכל כך נהניתי לראות את המבט האוהב שלך עליה מצלמת. מבט של גאווה שעובד בכל צילום! אצלנו עומר ביקש מצלמה בגיל 6, נתתי לו מצלמה דיגיטלית ישנה שלי, הוא צילם בכמה אירועים אבל די זנח אותה (יחד עם הסקטים, הסקייטבורד ועוד כמה דברים שהוא "נורא נורא רצה". המסקנה היא שיש לו יותר מדי דברים!

    אהבתי

    1. יש לה תמונות נפלאות. בחרתי באופן כמעט שרירותי מרוב שהיו המון… ולגבי הצעצועים שנקנים ולא מתשתמשים- גם אצלינו זה ככה. אבל את מכירה את כלה שתופסים אותם חזק? במקרה הזה זו באמת היתה הצלחה.

      אהבתי

  3. איזה מתנה אדירה, ובאת לי בדיוק בזמן כי יש יומולדת לגדול שלי (בן 6) וחשבתי לקנות לו כזו, יש לך המלצות אולי מאיזה חנות כדאי? התמונות של עלמיק קסומות, תמיד מפתיע לראות את נקודות המבט שלהם, זה כל כך מרענן וכיפי, הסקרנות שלהם מדהימה!

    אהבתי

    1. אנחנו קנינו כאן בוונקובר בחנות אחרי סקר אינטרנטי קצר והשוואת מחירים ודגמים. בארץ הייתי קונה בחנות גם, בשביל האחריות. אני תמיד קונה בארץ ביוגנד (חנות צילום מקצועית) אבל תבדקי מחירים…

      אהבתי

      1. תודה! יוגנד וארליך לא מחזיקים מצלמות ״פשוטות״ כאלה, אבל מצאנו בחנות אחרת אז כנראה שנקנה משם 🙂

        אהבתי

      2. וואלה? לא ידעתי.
        מצויין, שיהיה בכיף!
        קחי בחשבון שזו לא המצלמה הכי חדה שראית וכאלה, אבל מאוד קלה לתפעול וכייפית לילדים (עניין העמידות למים הוא גאוני!)

        אהבתי

אין כמו תגובות לשמח לבב בלוגרית, יאללה, תחלקו איתי (: