BlackBird

תמר בלרינה Blackbird צילום גלית לוינסקי

היום הציפור שלי עלתה להופיע במופע סוף-השנה של חוגי אמנויות הבמה ב-JCC.

הציפור – תמרול, תכף בת 4.5, עם עוד שבע חברותיה לחוג הבלט, עלו לרקוד לצלילי BlackBird של הביטלס, על במה מול קהל של 300 איש.

כבר סיפרתי פה על המקום שנותנים לעמידה מול קהל בצפון אמריקה?

זה מאוד מקובל, שבסיום השנה בכל חוגי הריקוד, השירה והנגינה מסיימים בהופעה גדולה. ההורים רוכשים כרטיסים למופע, בנוסף לתשלום עבור תלבושות ייעודיות, ומגיעים לפרגן לצאצאים המופיעים.

גם בבית הספר עולים מופעים לחגים, מופע גדול באביב (Spring Musical), מופע של התזמורת, ומופעי סיום. אני יודעת שגם בארץ מופיעים על במות בבית-הספר, בחגים ובחוגים מסויימים. אבל כשעלמה סיימה חוג בלט ברמת-גן המופע היה באולם הספורט ומול ההורים בלבד.

אולי בגלל שתמר כל-כך התרגשה וספרה את הימים עד להופעה כבר שבוע,

אולי בגלל שהיא עשתה חזרות בבית, ולימדה את עלמה את התנועות,

אולי בגלל שהיא התאמצה לכתוב בעצמה את המילים של השיר ולתת במתנה למורה שלה לריקוד,

אולי בגלל שזה החוג הראשון שהיא השתתפה בו אי-פעם, ואפילו לא ידעתי אם היא תתמיד, בטח לא אם היא תסכים לעמוד על הבמה ולרקוד מול קהל,

אולי בגלל שהיא ציפור בת ארבע-כמעט-וחצי

אולי בגלל שהיא רקדה כל-כך יפה

אולי בגלל החיוך הנבוך-גאה שלה על הבמה

אולי בגלל כולם ביחד

לא הפסקתי לדמוע מרגע שהתחיל להתנגן הצליל הראשון, ועד מחיאות הכפיים הסוערות של הקהל.

תמר בלרינה Blackbird צילום גלית לוינסקי
אפשר ללחוץ על התמונה להגדלה!

תמר בלרינה Blackbird צילום גלית לוינסקי

מפאת צנעת הפרט של שאר הילדות אני לא מוסיפה פה תמונות ווידיואים, אבל אני מצרפת את השיר. תעצמו עיניים ותדמיינו את הדבר הכי מתוק שראיתם, ככה זה בדיוק היה.

19 מחשבות על “BlackBird

  1. מקסים. ברכות לבמה הראשונה של תמר. אני אוהבת שאת עדיין מגיעה מזווית הסתכלות חיצונית, כשאת כותבת "הצמקום שנותנים ללעמוד על במה בצפון אמריקה" וזה כנראה נכון, למרות שיש לי הרגשה שהדמעות במקרה הזה קשורות למישהי אחרת שעדיין קשה לה קצת לעמוד על במה מול קהל.
    שוב שולחת נשיקות לצפון אמריקה לילדות הגדולות והקטנות.

    אהבתי

    1. האמת שפשוט התרגשתי בטירוף. ממש. ראיתי כמה היא מתרגשת כבר כמה ימים, והבוקר הזה של ההכנות, והחזרות מאחורי הקלעים עם המורה… ולעלות בחושך לבמה… הכל

      אהבתי

  2. כל זה בגיל של רק-ארבע-וחצי?? וואו. כל הכבוד לה. ואני מתנצלת, אבל אני שמחה לקרוא שאפשר להתרגש ככה גם מהופעה של ילד שני.

    אהבתי

    1. בארורררררר! חייבת להודות שאני לא זוכרת כל פיפס שהיא עשתה כתינוקת כמו אצל הבת הבכורה, אבל דווקא עכשיו שהן שתי יישויות עצמאיות ונפרדות, מתרגשת מכל אחת בנפרד, ומאוד מתרגשת

      אהבתי

  3. מרגש מאוד! אני אוהבת את זה שמלמדים ילדים לעמוד על במה. ועם זאת – שמחה שלא הכריחו אותי יותר מדי כילדה כי תמיד סבלתי על במות. נראה שתמר ועלמה הן חיות במה מלידה.

    אהבתי

אין כמו תגובות לשמח לבב בלוגרית, יאללה, תחלקו איתי (: