היום הראשון לשנת הלימודים, ספירת מלאי.

שנת לימודים חדשה צילום גלית לוינסקי

ותק:

תמר: שנה שלישית ב-VTT. התחילה בגיל שנתיים ותשעה חודשים Preschool 3, היום בגיל ארבע ותשעה עולה לגן חובה – Kindergarten.

עלמה: שנה שלישית ב-VTT. התחילה בגיל חמש בגן חובה, היום בגיל 7 עלתה לכיתה ב'.

כיתה:

תמר: מתחילה גן חובה K1 אחת מתוך שלוש, 17 ילדים בכיתה.

עלמה: מתחילה כיתה ב' 2A, אחת מתוך שלוש, 17 ילדים בכיתה.

אנגלית:

שתיהן מדברות אנגלית שוטפת. תמר: כותבת אותיות באנגלית ובעברית, מזהה אותיות בשתי השפות, "אני רוצה חברה שמדברת עברית איתי בגן".

עלמה: קוראת וכותבת אנגלית ועברית, מתוסכלת שמתקשה לקרוא Chapter books כמו שאר ילדי כיתתה.

חברים / חברות:

בכל שנה מערבבים את הילדים ומחלקים את הכיתות מחדש.

תמר: זו השנה הראשונה שמערבבים את הכיתות עבורה, שתי החברות הכי טובות שלה בכיתות אחרות. יש הרבה ילדים חדשים ונכון להיום (היום הראשון) היא לא מטורדת מזה שהיא לא עם אחת מהחברות הכי טובות. כשליש מילדי הגן היו איתה באותו גן בשנתיים הקודמות.

עלמה: שנה שלישית שמערבבים לה את הכיתה, חלק מהילדים היו איתה כבר מגן חובה, חלק היו בשנה שעברה, וחלק לא היו עדיין באותה כיתה. היא שמחה ומרוצה ולא מתלוננת. גם כך אין לה חברה / חבר טוב אחד. עליה נושא ערבוב הכיתות יושב בול, היא חברותית מאוד, ומצד שני לא קשורה ספציפית לילד או ילדה אחת.

מדים:

תמר: גן חובה בקנדה הוא כמו כיתה א' בישראל – מתחילים ללבוש מדים (בבית ספר פרטי), ושייכים לחטיבה הצעירה שהיא עד כיתה ג'. מתחילים גם לעבוד יותר על קריאה, כתיבה, עבודה אישית, וכן, גם מקבלים תעודה בסוף הסמסטר. מתרגשת מאוד להתחיל ללבוש מדים.

עלמה: שנה שלישית במדים, המדים הם עוד עול המצטרף לחובות בית-הספר. החובות הנוספים הם העמידה בזמנים, משמעת, ושיעורי-בית (שהם עשירית ממה שמקבלים בכיתה מקבילה בישראל למיטב הבנתי).

בית הספר והאופי:

תמר: אוהבת שגרה, מאוד אהבה את גן-טרום החובה שלה, את הילדים והצוות. היא לא הפסיקה ללמוד דברים מעניינים וחדשים. כל החופש הגדול התגעגעה מאוד לגן, ושמחה לחזור.

עלמה: מאוד אוהבת את החופש הגדול, אוהבת להיות עסוקה ומוקפת אנשים מהבוקר ועד הערב. כשהגיע החופש נשמה לרווחה, אני חושבת שהעיסוק החברתי המתמיד של להיות ילדה בכיתה א' התיש אותה. היום חזרה בכוחות מחודשים ובשמחה.

מילה מהתלמידה:

תמר : מה את אומרת על תחילת שנת הלימודים? "היום היה יום מעולה, עשינו שרשראות, למדנו לא לצעוק ולא לדבר בשקט מאוד בכיתה כי ככה כואב לנו באזניים, וככה לא יכולים לשמוע מה אומרים. הלכנו לראות איפה נמצאים השרותים". את מחכה לראות מה לומדים בגן? "לא!" יש לציין שתמר היתה היום שעה אחת בלבד, עם שני ילדים נוספים. כניסה הדרגתית זה אנדרסטייטמנט למה שעושים פה.

עלמה: איך היה היום הראשון ללימודים? "היה מעולה. המורה אבי ממש מדהימה. מורה יהודית כעסה עלי כי לא הצבעתי. קצת נבהלתי ממנה". מה את מאחלת לעצמך לשנת הלימודים הבאה? "Pet".

עולות לגן ולכיתה צילום גלית לוינסקי
מומלץ בחום ללחוץ ולהגדיל

בהצלחה חמודות! שתהיה לכן שנה טובה, שתלמדו המון, שתכירו חברים חדשים, שיכבדו אתכם, שתכבדו את עצמכן, שתהנו! רק לגבי ה-Pet אני בספק…

שנת לימודים חדשה צילום גלית לוינסקי
שיואו כמה גדלתן!

 

פוסטים קודמים בסדרה:
עולות לגן חובה ופעוטון, 2015, עולות לגן חובה וטרוםטרום חובה בונקובר, 2016, עולות לכיתה א' וגן טרוםחובה בונקובר, 2017. לימוד אנגלית מאפס.

13 מחשבות על “היום הראשון לשנת הלימודים, ספירת מלאי.

  1. איזה שוק תקבלנה בארץ…35 ילדים בכתה,חולצת בית ספר פשוטה,בלי מדים וצועקים,צועקים,צועקים…
    שיהיה להן בהצלחה.

    אהבתי

    1. אני בטוחה שהשוק יהיה גדול, בכל המובנים. אבל נראה לי שאחרי שלוש שנים כאן כולנו נהיה בשוק קצת. תכלס לא היתי במערכת החינוך מאז התיכון, רק גן עירייה אחד, והוא היה נהדר. תהיה תקופת הסתגלות. 35 ילדים בכיתה? באמת? גם בכיתות הנמוכות? חשבתי שזה השתנה.

      אהבתי

  2. זיהיתי נכון את הנעלים של עלמה מ2016 על תמר 2018?
    הילדים שלי מאוד אהבו את בית הספר בארה"ב שהיה די דומה בסגנון (רק בלי תלבושת אחידה), וכן היה שוק כשחזרנו. בסופו של דבר מצאנו מסגרות אלטרנטיביות כמו בית ספר דמוקרטי. אבל למה להקדים את המאוחר. תהנו. כל כך מרגשת תחילת שנה.

    אהבתי

    1. גם אני מאוד מתרגשת, בכל שנה מחדש. צדקת לגבי הנעליים! הנעליים של תמר באמת היו של עלמה אבל היו לנו כמה וכמה מאותו דגם (ניו באלאנס שהבאתי עוד מישראל כי אהבתי כל כך את הדגם הזה), אבל אלה ספציפית לא מאותו גיל לדעתי (עלמה בלתה את שלה ולא שמרתי). כבוד על הזיהוי!

      אהבתי

  3. מאוד דומה למה שקורה בטורונטו (גם הגילאים של הילדים שלנו דומים, כיתה ב׳ ו-sk) רק שפה אין תלבושת כלל. מאחלת שנה מלאת חוויות כקודמותיה!

    אהבתי

    1. תודה! בול אותם גילאים! גם לכם שתהיה שנה טובה, ולא קרה מדי (תמיד למשמע השם "טורונטו" אני נזכרת בביקור אחד שלי בה שהסתובבתי קפואה עוטה שני זוגות כפפות. אולי זה רק זיכרון שלי כישראלית בביקור, ולא כדיירת זמנית שמתרגלת)

      אהבתי

אין כמו תגובות לשמח לבב בלוגרית, יאללה, תחלקו איתי (: