Here We Go Again

הקיץ שלנו היה בסימן Mamma Mia.

קודם כל צפינו בבית בסרט מאמה-מיה, כדי להתכונן ל –
המחזמר מאמה מיה, בתאטרון בוונקובר
אז יצא סרט ההמשך – Mamma Mia – Here We Go Again, וכמובן הלכנו כולנו לקולנוע לצפות בסרט
ואז הלכנו שוב לקולנוע לצפות בסרט ,
ואז רכשתי את הדיסק  – הפסקול של הסרט, כדי שנוכל להאזין לו בבית ולרקוד ללא הפרעות של פרסומות (שיש ביוטיוב)
מאז לפחות פעם בשבועיים-שלושה צופים פה בבית בסרט ממה מיה הראשון, או השני.watching mama mia photo Galit Lewinski watching mama mia photo Galit Lewinski

אז למה זו כזו הצלחה מסחררת (אצלינו)?
הנה שבע סיבות עיקריות:

  1. זה מחזמר! אין כמו שירים וריקודים בשביל לשמח לב ילדה (או אשה בת 41)
  2. אני ראיתי את המחזמר המקורי לפני כ-18 שנה בטורונטו. אחותי הזמינה אותי. בנוסף להתפעמות מהתאטרון המטורף שההופעה הוצגה בו, נהנתי מכל רגע בהופעה. איך אפשר שלא להסחף אחרי הסיפור הקיטשי-רומנטי-אך פמיניסטי במידה הזה?!
  3. השירים של אבבא.
  4. השירים של אבבא! גם בלי הסרט הם סוחפים ומהנים בזכות עצמם
  5. מריל סטריפ בסרט הראשון
  6. שר בסרט השני ("רובי!" – "פרננדו!"של שר ואנדי גרסייה זה כמעט כמו ה"ג'וני!" המיתולוגי של ריקוד מושחת. אנחנו לא מפסיקות לשחק את הסצנה הזו בעצמינו, היא מושלמת!)
  7. כשצופים בסרט בבית תמיד אפשר ללוות את הצפייה בשירים, ריקודים, פופקורן ובעיקר – תחפושות!
watching mama mia photo Galit Lewinski
חייבים לפנות את הסלון כדי שיהיה מקום לרחבת הריקודים

watching mama mia photo Galit Lewinski watching mama mia photo Galit Lewinski watching mama mia photo Galit Lewinski

watching mama mia photo Galit Lewinski
דאגה כנה

הערות והארות:

הסרט מסווג כ-14+, בגלל עניין ההריון משלושה אבות (בסרט הראשון), והעובדה שיש סצנות "סקס" כביכול בסרט השני, שימוש במילים לא נאותות, ורואים שתיית אלכוהול בסרט. אני לא הרגשתי שהוא פחות נאה לצפייה לבננות מסדרות אחרות שהן צופות בהן. להפך, עניין המשפחה ללא האב / שלושה אבות דווקא פָּתַח פֶּתַח לשיחה נוספת על מבנים שונים של משפחות שזה נושא חשוב בעינינו. וענייני חשיפה לסקס עם שלושה גברים שונים בהפרש של כמה שבועות – בנתיים לא הטריד את הבננות.

דבר נוסף – לפני שאנחנו הולכים לצפות בהצגה או מחזמר (ראינו עוד שניים פה בשנתיים האחרונות – סינדרלה ומרי פופינס, בתאטרון תחת כיפת השמיים בקיץ) – אני נוהגת להכין את הבנות על ידי הקראת הסיפור, צפייה בקטעים נבחרים (אם יש, למשל שירי מרי-פופינס ביוטיוב לפני הצפייה במחזמר) ולפני צפייה בסרט חדש בקולנוע אני מראה להן את הטריילר. זה אמנם הורס את אלמנט ההפתעה, אבל מקל עליהן מאוד להבין את הסיפור ולעקוב אחרי הסרט. ילדים בכל מקרה מעדיפים את הידוע והמוכר, ולכן יכולים לצפות באותו סרט שוב ושוב ושוב (בעצם גם אני יכולה לראות את כל פרקי "מד-מן" מההתחלה בפעם החמישית, ולא להשתעמם לרגע. אולי זה אופי).

watching mama mia photo Galit Lewinski
שוב ממה מיה? התמונות צולמו באמת בעת צפייה בסרט, אבל על פני תקופה של חצי שנה

watching mama mia photo Galit Lewinski watching mama mia photo Galit Lewinski

הבננות שלי באופן ספציפי מאוד מפחדות מסרטים, ומעדיפות להמנע לחלוטין מצפיה בסרטים שמפחידים אותן. סרטי אנימציה של דיסני למשל, שכביכול מיועדים לגילן – מאוד מפחידים אותן. זה ידוע שבסרטי דיסני תמיד יש אסון או טרגדיה גדולה שמניעה את העלילה – ולפעמים סתם בשביל המתח או העניין. אני לא מדברת בכלל על סרטי אנימציה מפחידים באופן אובייקטיבי כמו "מוצאים את נימו" (האמא נטרפת, הכרישים המפחידים), "במבי" (האמא ניצודה), "בת-הים הקטנה", "שלגיה" וכו' (המכשפות המפחידות), אלא גם על סרטים חדשים ש"מיועדים" לצפיית ילדים. הבננות שלי מפחדות גם ב"פרוזן", וב"מואנה" (למרות שצפו בהם כבר כמה פעמים). מתברר שסרטים מצולמים פחות מפחידים, כשהם סיפורים על בני אדם רגילים ולא על-טבעיים…

ודבר אחרון: זה יתרון של ילדים דוברי אנגלית לצפות בסרטים דוברי אנגלית. מן הסתם אף אחד לא מדבב סרטים כאלה, וילדים דוברי עברית לא יספיקו לקרוא את התרגום, מצד שני מיטב חברותי מראות לילדיהן סרטים דוברי אנגלית בלי דיבוב גם ככה. מהשירים אפשר להנות בכל מקרה, והעלילה פחות חשובה (:

בקיצור: לחובבי הז'אנר: מומלץ בחום.

watching mama mia photo Galit Lewinski watching mama mia photo Galit Lewinski

watching mama mia photo Galit Lewinski
שני משמשים של חיוך

הנה השיר האהוב עלינו לריקודים ("אני שר!")

ולמי שממש בעניין, גרסאות הכיסוי שלנו:

13 מחשבות על “Here We Go Again

  1. האחיינית שלי גם כן ממעריצות מאמה מייה בכלל ומריל סטריפ בפרט, וכעת, לבת מצווה שלה, הבן שלי עשה לה סרט שבו היא 'נכנסה' לקטע מתוך מאמה מייה. זה הסרט, ואם מעניין אותך הקטע עם מאמה מייה לכי ישר לדקה 3:30:

    Liked by 1 person

  2. אני נורא אוהבת שהילדים נכנסים לאהבה (אובססיה?) לנושא מסויים. תמיד יש בזה משהו מפתיע, והם תמיד מביאים תובנות ושאלות חדשות על הנושא. מאמה מיה נראה לי כמו תחביב משפחתי מהנה במיוחד.

    אהבתי

אין כמו תגובות לשמח לבב בלוגרית, יאללה, תחלקו איתי (: