פורים 2#: מתה על החג הזה

כן כן אנחנו מעטים. האנשים המבוגרים שאוהבים את חג פורים.

לא סובלת אוזני-המן. לביבות וקניידלעך לוקחים את העוגיות המשמימות האלה בעיניים עצומות (על טעם ועל ריח) אבל התחפושות… הו התחפושות. גם בשנים שלא היה לי לאן להתחפש, התחפשתי. הלכתי לבית של אחיינים שלי מחופשת, יצאתי לאיזו מסיבה, הלכתי לעדלאידע בתל אביב. במסיבות פורים המיתולוגיות בבצלאל כמובן סופסוף מצאתי ביטוי נאה לתחביב המוזר הזה.

והאמת – בדרך כלל, התחפושות שלי הן סתם גיבוב של בגדים שהוצאו מהקשרם והפכו למשהו חדש. מעין "בדיחה פנימית". לא תמיד ממש מבינים למה התחפשתי אבל העיקר שאני מרוצה.

כילדה, אחרי שמיציתי את כל התחפושות ה"קלאסיות" שעברו אצלינו במשפחה (ליצן, מלכת אסתר, קו-קלוקס-קלאן(!), כיפה אדומה), התחלתי להמציא לי תחפושות (ילדה מ"בית קטן בערבה", בונבוניירה, בננה, ההיא הקירחת מהפרסומת לאאוט-סיידר, פרה הודית) ובצבא ואחר כך הגעתי ממש להתמקצעות של העניין (גפילטע-פיש, נחש גומי). טוב בבצלאל כבר אמרתי שהיו תחפושות משובחות (פוליאסטר המלכה, פאוורפאפס, שלוש שוקולדי-פרה, שחקניות כדורגל) ואת רם אני מכריחה להתחפש איתי בעל כורחו בכל שנה (היינו ביחד פידל קאסטרו וצ'ה גווארה ממש מוצלחים – פעמיים, פרת משה רבינו מקרטעת ו-אבא מלווה וילדה בטיול)

בשנים האחרונות, מאז שהבננות נולדו ה"בדיחה הפנימית" חייבת להיות מובנת לקצת יותר אנשים (אפשר לומר – לפחות שהבנות עצמן יבינו).

כשעלמיק היתה בת חצי שנה התחפשנו לשתי בלרינות עם כרס

 תחפושת בלרינה עם כרס
בלרינה עם כרס

כשעלמיק היתה בת שנה וחצי התחפשנו לאריה שאהב תות

תחפושת האריה שאהב תות
האריה שאהב תות

אבל האריה היה חולה רוב החג אז הוא הסתובב בבית בתחפושת של סופרמן מנוזל

תחפושת סופרמן
סופרמן

ובשנה שעברה היינו מיץ פטל הארנב, הג'ירפה והאריה

תחפושת מיץ פטל אריה ג'ירפה

השנה לשימחתי עלמיק ותמרול הסכימו שוב להתחפש איתי (:

עוד פוסטים על פורים:

כשהתחפשנו לשוקולד-מנטה-מסטיק, על ארגז התחפושות שלנו, על התחפושות המיתולוגיות שלנו, כשהתחפשנו לשמש ירח וכוכבים, פורים בברלין

18 מחשבות על “פורים 2#: מתה על החג הזה

  1. נשמע כמו רשימה שלי ממש. ילדות, נערות, בצלאל, ילדים. מתה על החג הזה בדיוק כמוך, נהנית מהאפשרות להיות יצירתית ויצרנית בלי להתחייב (כולה לובשים את זה פעם אחת, אפשר לתפור בלי סימונים/סיכות/חזרות). מחכה לראות את התחפושת של השנה הזאת.

    Liked by 1 person

      1. מחכה ומחכה שוב!
        היום פגשתי ילד חמוד בן שלוש שאמר לי שמחר הוא מתחפש לאריה שאהב תות. מיד שלפתי את האייפון והראיתי לו את התות הגדולה והאריה הקטנה. הוא היה מבסוט מאד.

        אהבתי

אין כמו תגובות לשמח לבב בלוגרית, יאללה, תחלקו איתי (: